10. фестивал дуодраме у Тополи - селекција представа

На основу предлога селектора Фестивала дуодраме, нашег уваженог глумца Ирфана Менсура, Фестивалско веће је утврдило листу учесника фестивала који ће се одржати у периоду од 2. до 7. септембра 2023. године: 
 
1.Оh cinema&theatre, Београд, Човјек висине (Небојша Миловановић; Бојан Жировић) 
 
čovjek_visine.jpg
 
Скуп вредности којима човек тежи одувек је, као и он сам, исти. Није млада ни дилема да ли се до тог циља стиже левом или десном стазом. Пре сто година, непосредно после Великог рата, једни су непоколебљиво веровали у напредак након ужаса, док су другима ратне трауме усадиле опрез, горчину, песимизам. Ни данас не знамо који су боље знали, знамо само да је мир и за једне и за друге кратко трајао. У таквим околностима велике личности малих народа делују апсурдно безначајно, историјски неприметно. Ипак, остају сећања на њихове идеје, предвиђања, страхове, који се ни по чему не разликују од говора запамћених мислилаца. Зато се ваља подсетити на оно што имамо и оне које смо имали. А њихова запитаност остаће и наша: да ли трајање и опстанак значе разумети време и промене, или сачувати.
--
2.Театар Ругантино, Загреб – Кроника сеоске љубави(Сретен Мокровић; Гордана Гаџић) 
Kronika-seoske-ljubavi_1.jpg
 

Хроника сеоске љубави је наслов нове представе Позоришта Ругантино на основу текста Ивана Видића, у режији Дарија Харјачека (који такође потписује адаптацију текста), а на сцену је суверено су изнели Гордана Гаџић и Сретен Мокровић.

Mиливој, пензионисани ветеран који се борио за своју ратну пензију после дуге тужбе, после многих разочарања у животу, наћи ће свој мир на селу. Са комшиницом Љубицом, бившом другопласираном неименованом мис такмичења, он ће ући у посао са јајима. Од куће до куће, кокошињца до кокошињца, Љубица и Миливој су развили комшијски и пословни однос који уопште није идиличан. Миливој је крут, неспретан, не баш практичан човек, идеалиста који се бори у својој глави са целим светом, што га чини усамљеним и својеврстним модерним варијантама Дон Кихота, док поред њега живи Љубица – самоуверена жена, великог животног искуства, неумољиви животни борац, женствен, телесн, али и дубоко разочаран у мушки род.

У срцу приче су људи који са собом носе велики терет животних спознаја и због тога су далеко опрезнији, сумњичавији у отварању сопственог срца. Спајање ове две особе понекад делује као сложени психолошки рат који за пораз значи прилагодити другу особу себи, да то уреди у складу са сопственим животним доктринама.

 
3.Театар Провокација, Скопље – Ожени ме (Изабела Јакимова; Бранко Атанасов) 
 
Ожени_ме.jpg
ОЖЕНИ МЕ “ је назив једне од две драме (Ожени ме и Разведи ме) које су заправо два поглавља /претставе за два лица, под заједничким називом ДВЕ НИЈАНСЕ ЦРВЕНЕ. Ово је јединствен начин да се покрију две теме/представе које су нераскидиво повезане и представљају лице и леђа, једну на другу. Ако тама значи недостатак светлости, а црвена представља присуство љубави, да ли смо у стању да уочимо присуство нијанси црвене у тренуцима беса, са смањеним присуством светлости? Да ли љубав према себи смањује интензитет љубави према свом партнеру? Где је граница? Како можемо проценити квалитет наше везе? 
 
4. Херцегновско позориште и ЈУКХЕРЦЕГ ФЕСТ – Успомене Саре Бернар (Татјана Бошковић; Дејан Ђоновић) 
 
uspomene_sare_bernar_2.jpg
 
Тема Мареловог комада је расветљавање живота Саре Бернар, кроз последње дане њеног живота, али и ретроспективно, кроз њене успомене. Кроз њен лик, писац се бави природом глумачког стваралаштва, и позоришне уметности уопште. Тиме и отвара питања шта значи кад уметник подреди свој живот тим вишим стваралачким циљевима – и шта му на крају живота остаје од његовог давања.
 
5.Архангел Студио, Београд – Аудијенција (Миодраг Радоњић; Никола Ракочевић)
audijencija_2.jpg
„Аудијенција“ је први Хавелов комад објављен 1975. године. Ова једночинка је заснована на дијалогу између главног лика Вањека, писца коме је чехословачки комунистички режим забранио да пише, и његовог послодавца, пивара Сладека, задуженог за шпијунирање свог саговорника.
Хавелов текст на духовит и топао начин проблематизује и данас присутне проблеме као што су цензура, прогони и ућуткивање који су присутни у свим тоталитарним режимима.
 
6.Blue Creative Studio, Београд – У песку (Теодора Алексић; Ивана Васиљковић) - Ревијално

Контакт информације

Адреса: Булевар вожда Карађорђа бб
34310 Топола, Србија

Друштвене мреже

Facebook
Instagram
Youtube

Search